Radošā domāšana caur Humānās pedagoģijas prizmu
Apskatīt komentārus (0)
12.03.2014
Smiltenē viena no aktīvajām Radošuma pils trenerēm Ilga Kušnere ar pašvaldības atbalstu ir uzsākusi jaunu tālākizglītības kursu pedagogiem un vadītājiem.
Kursa mērķis ir Humānās pedagoģijas ideju un radošās domāšanas metožu praktisks pielietojums savas un sabiedrības dzīves kvalitātes uzlabošanā.
Ilga pati radīja šo ideju un viņas iniciatīva un mērķtiecība guva atbalstu arī savā dzimtajā Smiltenē. Kurss apvieno vairākas būtiskas idejas un metodes, kas palīdz pedagogiem realizēt sevi un caur to iedvesmot arī uzrunājamo auditoriju.
Praktiski darbojoties, dalībnieki apgūst radošās domāšanas metodes, tiek motivēti tās reāli pielietot savā darbā un sabiedriskajā dzīvē, cilvēki kļūst radošāki, atvērtāki, priecīgāki, sociāli aktīvāki.
Tālākizglītības kursa uzdevumi
Apgūt radošās domāšanas metodes: CoRT1, CoRT4, sešas domāšanas cepures
Trenēties radošās domāšanas metožu praktiskā pielietošanā mācību procesā un ikdienas dzīves situācijās
Iepazīt un izprast Humānās pedagoģijas idejas
Saskatīt Humānās pedagoģijas ideju praktisku pielietojumu mūsdienu izglītības sistēmā
Uzlabot savu dzīves kvalitāti, mainot domāšanu
Atsauksmes no kursa dalībniekiem:
Ieguvumi sabiedrībai
Sabiedrība būs ieguvusi teorētiski un praktiski labāk apmācītu skolotāju.
Apņēmības pilns pedagogs iet klasē pie bērniem.
Spēšu labāk izprast skolēnu vajadzības.
Turpmāk varēšu mācīt skolēnus plānot savu darbu un prognozēt rezultātus.
Kļūstu humānāka, apzinos, cik tas ir svarīgi dzīves telpā.
Pratīšu izteikt argumentētus vērtējumus.
Izmantošu sešas domāšanas cepures darbā ar skolēniem un vecākiem.
Man bija iespēja mācīties vērtīgas lietas dzīves kvalitātes uzlabošanai.
Sabiedrībā par vienu pozitīvu cilvēku vairāk.
Cilvēks, kas apzinās, ka citus var audzināt, mainot pats sevi.
Individuālie ieguvumi
Sapratne, ka ar Sešām domāšanas cepurēm var veiksmīgāk atrisināt ģimenes dzīves problēmas, mērķtiecīgāk veidot komunikāciju.
Guvu vērtīgas idejas darbam.
Ieguvu metodi, kā atrisināt problēmu. (laimīgs cilvēks, laimīga sabiedrība).
Sapratu Sešu domāšanas cepuru jēgu.
Guvu iedvesmas dzirkstis.
Apstiprinājums, ka klasē jāstrādā ar vērtībām.
Zināšu, kā pareizāk rīkoties dažādās situācijās.
Atziņa, ka nemitīgi jāstrādā ar sevi.
Guvu ieskatu ,ar ko atšķiras autoritatīvais skolotājs no humānā skolotāja.
Pozitīvā gaisotnē lietderīgi pavadīta diena, bagātinot sevi ar jaunām zināšanām.
Turpmāk es varēšu..
Sakārtot savas domas strukturētāk.
Interesantāk, motivētāk vadīt stundas.
Pielietot Sešas domāšanas cepures personīgās dzīves uzlabošanā.
Rast iedvesmu no tik daudziem dzīvē esošiem avotiem.
Rast domu biedrus savas skolas vidē.
Manī radās vēlme pilnveidot sevi, akmens ir iekustināts, tagad tam jāripo.
Audzinot sevi, augt pati.
Savas domas vērst reālā darbībā.
Spēšu uz problēmām paraudzīties no dažādiem skata punktiem.
Spēšu attīstīt un realizēt jaunas idejas.
Pārvarēšu barjeru rīkoties citādāk nekā ierasts.
Ar prieku sveicam Ilgu un jaunās kursa programmas dalībniekus!
Kurss noslēdzas aprīlī un visi interesenti, kas arī vēlētos to apgūt, lai raksta Ilgai uz e-pastu (duja3@inbox.lv)
vai zvana 26219607.
Patiesā cieņā,
Ieva Kimonte