Skolēni demonstrē radošu pieeju uzņēmējdarbībai Ziemassvētku gadatirgū
16.12.2011
Latvijā šogad jau nodibināti vairāk nekā 570 skolēnu mācību uzņēmumu, bet Gadatirgū piedalījās 160 no tiem, tai skaitā 50 SMU pamatskolas skolēnu grupā. Preču un pakalpojumu klāstā bija inovatīvas dizaina mēbeles, apģērbs mājdzīvniekiem, veloservisa pakalpojumi, līdzeklis smēķēšanas atmešanai, randiņu serviss, rotaslietas un citas skolēnu realizētas idejas.
Gadatirgus laikā skolēnu ražotos produktus vērtēja ne tikai pircēji, bet arī žūrija uzņēmēji un programmas atbalstītāji. 16 labākie uzņēmumi ieguva tiesības piedalīties starptautiskajā Skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgū, kas nākamā gada martā pulcēs topošos uzņēmējus no 20 valstīm. Par labākajiem skolēnu radītajiem produktiem tika atzīti aizsargājoši apvalki datoriem, pretsmēķēšanas komplekts, kosmētikas produkti un neparastas mugursomas.
Pasākuma ietvaros tā dalībniekiem bija iespēja piedalīties diskusijās ar uzņēmējiem par aktuāliem uzņēmējdarbības jautājumiem. Radošuma pils līdzdibinātājs Jānis Ošlejs aicināja klātesošos uz sarunu par to, kā radīt ilgstspējīgi augošu Latviju.
Biznesa izglītības biedrības "Junior Achievement Young Enterprise Latvija" un Swedbank rīkoto gadatirgu apmeklēja vairāk nekā 2500 interesenti, kuri izmantoja iespēju iegādāties radošas dāvanas Ziemassvētkos.
SMU programma ir neatņemama mācību procesa sastāvdaļa gan ekonomikas, gan sociālo zinību, gan citos mācību priekšmetos gandrīz visās Eiropas valstīs. Eiropas Komisijas veiktais pētījums liecina, ka pēc statistikas SMU programmas absolventi dibina savus uzņēmumus studiju laikā vai absolvējot augstskolu. Vidēji 15% no SMU programmas dalībniekiem sāk savu reālo biznesu vecumā no 20 līdz 29 gadiem, un 36% plāno to uzsākt tuvāko trīs gadu laikā.